PSİKİYATRİST – WULF DORN KİTAP YORUMU

Bi Poşet Kitap | 16:46 |

KÜNYE:

Adı: Psikiyatrist
Orijinal Adı: Trigger
Yazar: Wulf Dorn
Çeviren: Firuzan Gürbüz
Yayınevi: Pegasus Yayınları, 2015
Sayfa Sayısı: 416



Alıntılar:

-Konu, haklarını koruyabilen ve kazancı iyi olan genç bir hasta olsaydı, o zaman belki Dr. März tüm nezaketini ortaya koyarak gerçekten özürler dileyebilirdi. Ama bir ayağı çukurda olan yaşlı Brenner gibileri için zaman kaybedilmez ve günlük işlere devam edilirdi.

-İntihara karar vermiş olan insanların durdurulamayacağını anladım. Biri hayatına veda etmeye gerçekten karar vermişse, bunu söylemiyor. Yapıveriyor.

-Gerçeklerden neden vazgeçmeyi tercih ettiğini o anda anladım. Yani, birinin ölümüne tanık olmanın yanı sıra bütün suçun kendisinde olduğundan emin olmak dayanılmaz olmalı.

-Hepimizin öğrendiklerini ilk kez tek başına hayata geçirmek zorunda kalacağı bir an vardır. O zaman öğretmenin gitme zamanıdır.

-İster bir kartvizitle, ister yırtık bir telefon faturasının ardına yazılmış bir notla, fark etmiyordu. Aslında her zaman aynı şey söyleniyordu: Senin için elimi ateşe sokmaya hazır değilim, başının çaresine bak. Ama vicdanımı rahatlatmak için sana numaramı vereyim.

-“Eh herhalde yine bastırmayla ilgili tezin yüzündendir. Biraz inanılmaz şu düşünce. Eğer haklıysan, o zaman aslında hiçbir şey bilmeksizin hepimize baskı yapan bir şey var demektir.”

“Daha da inanılmaz olan bir şey var,” diye karşılık verdi Mark. “Bütün bunların hiçbirinin tez olmadığı gerçeği.”

-İnsan bazen kendine yalan söylemekte o kadar uzun süre başarılı olur ki, sonunda kendi uydurduklarına inanmaya başlar.

-İnsanın kişiliği ne denli kırılgan bir şey, diye düşündü. Tıpkı cam kadar kırılgan. Bir hastalık –uzun yıllardır çektiği Parkinson hastalığından geriye cansız bir hayaletten başka bir şeyi kalmayan büyükannesini düşündü- ya da bazen sadece bir anı, insanı benzersiz yapan şeyi parçalamaya ve geride boş bir beden kılıfı bırakmaya yetiyordu.

-Gerçek dışı, diye düşündü Mark. Evet, bu çok iyi uydu. Şimdi her şeyin gerçek dışı göründüğü gibi. Ama son olarak neyin gerçek olup neyin olmadığını kim söyleyebilir?

Ben Ne Düşünüyorum?

Geçenlerde Zokagum blogunda bu kitabı yorumlamıştı. Psikolojik gerilimli falan bir kitap olduğunu görünce hunharca merak etmiştim; ama o aralar bildiğiniz üzere kitap orucundaydım. Sonra işte Zoka durur mu henüz çok yeni tanışmaya başlamış olduğumuz halde bu çok sevdiği kitabı benimle paylaşmak istediğini söyledi. Benim gibi kitap cimrisi bi insana hayli tuhaf geldi tabi. Şimdi düşünüyorum da ben bu kitabı paylaşamazdım :D Beni bu harika kitapla, artık bir hayranı sayılabileceğim Wulf Dorn’la tanıştırdığı için koccamann teşekkürler :) Sanırım kitap paylaşımı konusunda ben de kendimi biraz sorgulamaya başladım sayesinde :)

Olaylar başarılı bir psikiyatrist olan Ellen Roth’un; adını bilmediği, sürekli Kara Adam diye birinin kendisine zarar vereceğini düşünen bir hastasıyla tanışmasıyla başlıyor. Fakat sonra bir gün hasta gizemli bir şekilde ortadan kayboluyor. Ve Ellen da onu bulabilmek, Kara Adam’dan koruyabilmek için gerçek bir çaba içerisine giriyor.

Kitabın elinize alınca bir daha bıraktırmayacak bir özelliği var. Ellen ile birlikte siz de her şeyden, herkesten şüphe etmeye başlıyorsunuz. Psikolojik ögelerle harmanlanmış bir kitap olması da benim için büyük bir artıydı. Hatta yazar ara ara ufak tefek bilimsel bilgiler de vermiş (örnek: Halle Berry Nöronu) ve ben psikoloji konusundaki her şeyi büyük bir açlıkla okurum.

Psikolojik ögelerin geçtiği her kitabı okuduğumda insan yaratılışına, insandaki yaşama arzusuna bir kez daha hayran olurum. Beynimiz yaşamamız için o kadar mücadele veriyor ki.

Sanki bir şeyler daha söylesem büyük bir spoiler olacak gibi hissettiğimden kısa kesiyor ve psikoloji, gerilim ya da polisiye severlere bu kitabı kesinlikle öneriyorum.

Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim ki Pegasus Yayınları güzelim kitabı mahvetmiş. Tamam belki biraz ağır oldu ama bunu Pegasus Yayınları’na olan güvenimden dolayı bu kadar ağır dile getiriyorum. Çünkü kalitesini kanıtlamış, benim de çok sevdiğim, saygın bir yayınevi. Ama bu kitapta bir haller olmuş. Arka sayfayı çeviriyorsunuz önceki sayfada yarım kalan cümlenin devamı yok. Ya da bir paragraf iki kere basılmış. Sanki hiç kontrolden geçmemiş, eksik yerleri de fareler yemiş, öylece piyasaya sürülmüş gibiydi. Bir iki kez olsa görmezden gelebileceğim bu durum kitapta sık sık tekrar etmiş. Umarım yeniden gözden geçirir, hataları düzelterek tekrardan basarlar. Üstelik elimdeki 6. Baskı.

Ama endişelenmeyin, kitap o kadar güzel ki bu tip hatalar bile onun başarısını gölgelememiş :) Kesinlikle sonuna kadar okuyun, çok şaşıracaksınız ;)
Kimseye inanma
Kendine bile güvenme
Gerçeği arama
Gerçek seni bulacak

Puanlama:

-Kapak Tasarımı: 5/5 (%5)
Güzel, kitapla uyumlu. 

-İsim – Kitap Uyumu: 3/5 (%5)
Orijinal isim olan Tetikleyici’yi kullansalar sanki çok daha iyi olurdu. Ama bu hali de kitapla uyumlu.

-Özgün Konu – Özgün Anlatım: 5/5 (%30)
Wulf Dorn bize oldukça özgün bir deneyim yaşatıyor. Daha önce böyle bir şey okumuşsanız bile hikayeyi  bir de onun kaleminden dinleyin :)

-Yazarın Dili:  5/5 (%30)
Yazar, oldukça akıcı, kolay okunabilen, gereksiz ayrıntı içermeyen bir dil kullanmış ve okuma zevkimizi ikiye katlamış.

-Kitabın Dünyası: 5/5 (%30)
Okurken hissettiğim heyecanı, olayları çözemedikçe çıldıracak gibi oluşumu hala hatırlıyorum :)

Kitabın Puanı: 4,9 / 5

58 yorum:

  1. Henüz yeni bir psikoloji kitabı bitirdim ve seviyorum böyle kitapları merak ettim, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa o hangi kitaptı beğendiyseniz ben de okuyayım :)

      Sil
    2. Gülseren Budayıcıoğlu- Kral Kaybederse, bloğumda yorumu da var ilginizi çekebilir, şiddetle tavsiye ederim :)

      Sil
    3. mutlaka bakacağım çok teşekkürler :)

      Sil
  2. Çok merak ettim şimdi ben bu kitabı poşetçimm. Zaten sen o kadar iştahlı anlatıyorsun ki hemen alıp okumak istiyorum. "Uyku"da böyle takıldı aklıma. Hep senin yüzünden :))))

    YanıtlaSil
  3. bu yazarın tüm kitaplarını bu yaz okucam :) (sade derinden hangi söz söyleseneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayynen benim de hedefim o :D şu sözdü galiba deepcim : "Yoksa hayat bir konserve mi? Açılmayı mı bekliyor? Yoksa hayatın turşusunu kurup ileriye mi saklıyoruz?" :)

      Sil
    2. deepten çıkma iştee :)

      Sil
  4. Seni seni, kitaplar geliyor paso, darısı başıma :)))
    Wulf dorn'u oyunbazdan tanıyorum, kalemini sevmiştim ;)
    Bu kitabını da çok gördüm, bi poşetçim! ama senin yorumunu okumak pek keyifli ;)
    4,9 güze puan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihih bu bloggerlar çok tatliş napiym beni kitapsız bırakmıyorlar :) oyunbazı da merak ediyom hepsini merak ediyomm :)

      Sil
  5. Baya sevmişsin bu kitabı. Merak ettim simdi. Sen bu kadar beğendiysen bende kesin beğenirim. En kısa zaman da okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla cidden çok beğendim ya baya bi ekşın oldu bana :D umarım sen de seversin :*

      Sil
  6. Bu kitabı okumaya karar verdiğim gün Sevgili Zoka'cığımın blogunda yorumunu okumuştum tesadüfen, şimdi sende o kadar güzel anlatmışsın ki iyice meraklandım. En kısa sürede okumalıyım! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ne güzel olmuş :) bu kitap seni çağırıyo resmen :)

      Sil
  7. Teşekkürler hoş anlatım olmuş :)

    YanıtlaSil
  8. Kitaptan alıntıları çok iyi seçmişsiniz. Eleştirinizi okuyunca kitabı hemen alıp okumak istedim. Anlatılanlar merak duygusu uyandırıp ilgi çekiyorsa amaca ulaşılmıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle düşünmenize çok mutlu oldum :) umarım seversiniz :)

      Sil
  9. Zannetme ki ilk kitabı bu kadar güzel yazmış,diğerlerinde biraz savsaklamış,ünün büyüsüne kapılmış.Asla...Harika yazıyor ,çok iyi kurguluyor ve konusunun etrafını çok sağlam örüyor.Bir kere psikiyatri alanında ciddi bilgi birikimi var yazarın.Okunacak adam vesselam 😛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya zaten hiç kibri yok adamın instagramda paylaşımlarımızı bile beğeniyo çok tatlı :)

      Sil
    2. Vaay,ben insta kullanmadığım için bilmiyorum ama daha da bayıldım şimdi bak.Ulen,geriye kalan tüm kitapları ısmarlamazmıyım şimdi ben,hihigi

      Sil
  10. Çok ilgi çekici ve bu aralar böyle içinde kaybolacağım, okurken başka biri olacağım kitaplar okumaya ihtiyacım var. Güzel bir öneri olarak hafızama aldım, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman tam aradığın kitap valla kalemdericim :)

      Sil
  11. John Katzenbach'in "Psikoanalist" kitabini hatirladim su an. Onu da cok begenmistim. Bu kitap da tam benlikmis, okuyacagim! Tesekkürler:)

    YanıtlaSil
  12. Çok takdir ediyorum sizi.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Seveceğim sanki. Not alındı. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  14. Dostum heycanla eve gelip yorumunu okumayı bekledim gün içinde.. Çok güzel yorumlamışsın emeğine sağlık. Rica ederim. Sen kitapların en güzellerine layıksın 😊😊 seni seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa ben seni seviyorum asııll iyi ki varsın :)

      Sil
  15. Puanlar yüksek :)Yorumlarınız da çok güzel.Listeye eklensin o zaman sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  16. Bu kitabı 3-4 yıl önce okumuştum ve büyük bir merakla heyecanla. Beni en çok etkileyen kitaplardan biriydi. Ama dediğiniz gibi bir baskı hatası hatırlamıyorum. Belki de kitabın etkisiyle unutmuş olabilirim. İyi okumalar diliyorum! Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unutmuş olmanız çok normal çünkü ben okuduktan 1 hafta sonra falan yorumu yazdım ve ben de neredeyse unutuyordum son anda aklıma geldi. kitap o kadar güzel ki öyle ayrıntılar tadını kaçırmıyor insanın :)

      Sil
  17. Bu kitabı uzun zamandır merak ediyorum. Yorumunu okuyunca daha da meraklandım. Son dört aydır dikkatim çok dağınık, anca iki kitap bitirebildim. Elimdekileri okuyunca bunu da alıp okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mm o zaman bu okuma temponu hızlandırabilir benden söylemesii :)

      Sil
  18. oxunacaqlar listimə girdi! Çox maraqlı gəldi. Psixoloji kitablara mənim də marağım böyükdür. Oxuduğum qədəri ilə yazından, kitab oxumağa dəyər. Bu qədər də bəyənmisənsə mən də şans verməliyəm. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka okumalısın o zaman Nanacımm umarım benim kadar seversin :)

      Sil
  19. Wulf'u Kitapçımdan dinliyorum ben :) ve sanırım listemde değil mi Fenom :D
    Sen de onayladıysan listede bir iki sıra ilerleteyim bari Poşetçim :)
    Hadi yine iyisin kitap da gelmiş :) Her yerde Poşet! Cahil'de kazanamadık ama olsun :D
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla şansım açıldı dağınık az önce de okuoku'nun çekilişini kazandım aşırı mutluyum :)

      Sil
  20. Daha 2 gün önce bu yazarın Hain Yüreğim isimli kitabını okudum. Ki yazarın ilk okuduğum kitabı olur kendisi. Yalnız o kitabı beğenmedim ben. Kitap boyunca ne olacağı fazlasıyla belliydi. İlerleyen zamanlarda yazara 2. şans vermeyi düşünüyorum çünkü bitirmem gereken baya kitap var. Okuyacağım kitabı da çok güzel bir şekilde yorumlamış olduğun bu kitap olacak. Umarım geçen kitaptan daha güzel bir kurgu okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa o kitabı okumadım bu da benim ilk Wulf Dorn kitabımdı. zaten yazarın da ilk kitabı Psikiyatristmiş. bence de kesinlikle bi şans daha vermelisin :)

      Sil
  21. :) Ben de Wulf Dorn'un sadece oyunbaz kitabını okumuş ve hayran kalmıştım.Diğer kitaplarını da merak ediyordum senin yorumundan sonra ikiye katlandı :) Keyifli okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa Oyunbaz'ı da çok merak ediyoruum :) bunu da seversin bencee :)

      Sil
  22. Yazarın adını ilk kez duyuyorum gibi geldi ama sonra yorumları okuyunca Oyunbaz'ın yazarı olduğunu gördüm. O kitabı biliyorum aslında okumak istediğim kitaplar arasında. Bu kitabı da merak ettim, dediğin gibi adını aynen çevirseymiş daha ilgi çekici olurmuş bence de.. Gerilim/ Polisiye kitaplarını yorumlamak zor oluyor dimi, ne söyleyen heyecanı kaçacakmış gibi oluyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen yaa spoiler vermiycem diye kendini parçalıyor insan :D o yüzden hiç içime sinmiyo yorumum da :)

      Sil
  23. bu kitabı çok gördüm ama sen harika yazdın ya , kesin edineceğim :D

    YanıtlaSil
  24. Psikolojik gerilim türünün harika bir örneği.Wulf Dorn yazmış arkadaş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle valla Pegasus az insaf etse de hepsini alıp okusak :)

      Sil
  25. Bir günde senden bir Nazım Hikmet değerlendirmesi alsak ne iyi olur ama herhangi kitap olur. :)

    YanıtlaSil
  26. muhteşem bir kitap

    bu sene okuduğum 8. kitaptı. ve en iyisiydi

    YanıtlaSil

Blog / Site linki içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım: Zuri