CADI AVCISI - VIRGINIA BOECKER KİTAP YORUMU

Bi Poşet Kitap | 16:12 |

KÜNYE:
Adı: Cadı Avcısı
Orijinal Adı: The Witch Hunter
Yazar: Virginia Boecker
Çeviren: Onur Özkan
Yayınevi: Yabancı Yayınları                

Alıntılar:
-İnsanlar büyüden korkuyordu, evet. Ama büyünün doğuracağı sonuçlar onları daha da korkutuyordu.
-Korkulması gereken kişi benmişim gibi gerilediler. 
  Çünkü korkulması gereken kişi bendim.
-Ben, yaşların en soytarısı olan 18 yaşındayım. Bir erkeğin tüm dertleri omuzlarında olmasına rağmen bir oğlan gibi bahanelere sığınamayacağın bir yaştayım.
-Benden gitmemi istediği hiçbir yeri reddedemezdim. Bir gün istemeyi bırakabileceği ihtimalini ise hiç düşünmemiştim. Onsuz gidecek bir yerimin olmadığını hiç fark etmemiştim.
-Reformistlerin yönetimi ele geçirememesine şaşmamalıydı. Karşılarındakine fazla güveniyorlardı.
-Evin için güzel eşyalara yatırım yapmanın püf noktası olabildiğince fazla dezavantajı olan zanaatkarlar bulmaktır. Eşyaların değerini acayip artırır.
-Büyü öylece bırakabileceğin bir şey değil. Büyü seni tanımlayan şeydir. Onunla veya onsuz doğarsın. Benimle Fifer gibi ondan elde edebileceğin azami faydayı sağlarsın veya görmezden gelirsin. Ama kurtulamazsın.
-En azından duyduğu kadar görenlere güven.
  Çünkü hep bulamazsın olduğu gibi görünen.
-Erkeklerin sorunu ne bilmiyordum ama etraflarında hatırlatacak biri olmazsa en basit görevleri bile unuturlardı. Saç kesmek veya tıraş olmak veya lanet giysilerini değiştirmek gibi. Sanırım John’un da bunları ona hatırlatacak kimsesi yoktu.
-“En büyük zaferin peşinden gidiyor” diye cevapladı Nicholas. “Bu kral olmak veya kraldan daha kötü bir şey olmak olabilir.”
-Nicholas büyünün kendi başına ne kötü ne de iyi olduğunu söyler; onun ne olduğunu insanların onunla yaptıkları belirler. Benim bunu anlamam uzun zaman aldı. Anladığımdaysa bizi onlardan; beni senden ayıranın büyü olmadığını fark ettim. Bizi ayıran şey sadece karşılıklı yanlış anlamaydı.
-Ancak şimdi o hastalıklı hırsın içinde ne kadar derine yayıldığını fark edebiliyordum. Bir salgın gibi kontrolü eline almıştı artık. Düşünceleri, hareketleri, görmeyi ve görmemeyi seçtiği şeyler hep bu hırsın eseriydi. Ve o hırs bir gün tıpkı bir salgın gibi ölümüne neden olacaktı.
Ben Ne Düşünüyorum?
Şu kitabın kapağına, baskısına bakıp da karşı koyabilecek kaç tane kitapsever vardır ki? Nitekim koymasınlar da, zaten elinize aldığınızda su gibi ilerleyen bir kitap. Dur bakalım biraz başlayayım dediğim her seferde daha 2 dakika geçtiğini düşünürken en az 50 sayfa okumuş olarak buldum kendimi. Böyle de zamanı unutturuyor işte :) Ama şu reading slump dedikleri illlete yakalandığımdan günlerce tek bir satır bile okumamıştım elime alıp da. Dün gece elime almamla bitirmem bir oldu, sanırım tek ihtiyacım olan kitabı elime almakmış :D
Bu da 2. basımdaki ayraç, Elizabeth'in mührünün şeklinde.
Kitap, 16. yüzyıl İngilteresinde geçiyor. 13. Yazıt diye nitelendirdikleri cadılıkla mücadele kanunu çerçevesinde cadı ve büyücüleri avlaması için hükümet, cadı avcıları yetiştirmeye başlıyor. İşte baş karakterimiz Elizabeth de bu cadı avcılarından birisi. Yanında cadıların kullandıkları otlardan bulundurmanın bile yakılma sebebi olduğu bir dönemden bahsediyoruz. Elizabeth de çok geçmeden kendini yakılmayla karşı karşıya buluyor, çocukluğunu, gençliğini kraliyete sadakate adamış Elizabeth için bu cadılık suçlamaları bir dönüm noktası oluyor. İşte olaylar tam da buradan sonra başlıyor. Tabii ki anlatmayacağım :D
Bu Elizabeth kızımız birazcık ayran gönüllü, erkek sinek görse kur yapacak durumda. Hatta Kore Fenomeni’yle dedikodusunu yaparken bana sırf bu yüzden kitaptan puan kıranların bile olduğunu söyledi :D Ben o kadarını yapmayacağım; ama kitapla ilgili bazı eleştirilerim de olacak elbete. Öncelikle o dönemin İngilteresi ve cadı avları hakkında daha çok şey öğrenmek isterdim. Bilhassa da cadılar hakkında. Ve ortamı bize yaşatacak daha çok betimleme olsun isterdim.Bir de mesela ben yazar olsam kraliyet ailesine o dönemin gerçek ailesinden isimler verirdim, bu bizi o dönemi daha çok araştırmaya itebilirdi, tabii bu sonradan başıma türlü belalar da açabilirdi :D Ama tabii ki bu bir kusur değil sonuçta onun kitabı onun kararı :D Bu arada araştırmalarımda cadı avlarının bazı ülkelerde yakın zamana kadar devam ettiğini, hatta bazı ülke kanunlarında cadılıkla ilgili halen maddeler mevcut olduğunu öğrendim.
Kitabın sonu bana Harry Pottervari geldi, bu yüzden de seri hakkındaki beklentilerim oldukça yukarı çıktı. Bir de bir ara kitapta “hık” deseler post-it yapıştıracak pozisyona gelmiştim, post-itlerinizi de hazır edin :) Merak edenler daha fazla bekletmeden hemen alıp okusun derim. Bir çırpıda bitiverecek, sizi yormayacak aynı zamanda da keyif verecek bir kitap, heyecanı da hiç azalmıyor. Üstelik oldukça gelecek vaadediyor.
 Puanlama:
-Kapak Tasarımı: 5/5 (%5)
Buna ne denebilir ki! Yabancı Yayınları müthiş bir iş çıkarmış!    
-İsim – Kitap Uyumu: 5/5 (%5)
Tam puan!
-Özgün Konu – Özgün Anlatım: 4/5 (%30)
Konusu diğer fantastik kitaplardan farklı; ama okurken zaman zaman onları da anımsamıyor değilsiniz. Özellikle de Harry Potter serisi okurken sürekli aklıma geldi.
-Yazarın Dili: 5/5 (%30)
Yazarın dili su gibi akıp gidiyor, elinize almanızla bitirmeniz bir olabilir :)
-Kitabın Dünyası: 3/5 (%30)
Kitabın dünyası bizi içine çekiyor evet; ama ben o döneme gitmiş gibi olmadım mesela. Sokakların, binaların daha ayrıntılı betimlenmesini isterdim.
Kitabın Puanı:  4,1 / 5

 
 

49 yorum:

  1. Beni meraklandırdın, Listeme ekleyeceğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okunası bi kitap bence, böyle genç yetişkin, fantastik tarzı falan seviyorsan :)

      Sil
  2. Iyi okumalar ortaçağ ve cadılar ile ilgili bir dersim olmuştu. Aslında Cadı Avcılığı kadınların toplumda sesi çıkmaya başlamasıyla devlet eliyle kadınların susturulmasının dıger bir yolu olmus Ortaçağ'da. Okunası bir konu bence de. Iyi okumalar size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet maalesef öyle olmuş :( bence de çok araştırılası bi konu, teşekkürlerr :)

      Sil
  3. Aslında uzun zamandır böyle bir kitap okumuyordum bu kitabı okuyabilirim ^^ Ellerine sağlık ve teşekkürler öneri için :))

    YanıtlaSil
  4. Benim çokça merak ettiğim bir kitap. Gerek kapağı olsun gerek konusu oldukça ilgimi çekiyor.

    YanıtlaSil
  5. Sürekli denk geliyorum bu kitaba... Şimdi iyice merak ettim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle cadılı madılı şeyleri seviyorsan hoş olabilir :)

      Sil
  6. Cadılar benim için de ilgi çekici bir konu. Kitabı merak ettim ama sanırım, hatta büyük ihtimalle serinin bitmesini bekleyeceğim okumak için. Serilerle ilgili böyle nalet bi takıntım var, bitmeden başlayamıyorum -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah bende de vardı o takıntı ama yendiim :D

      Sil
  7. Bende başlayacağım bu kitaba artık :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten kapak tasarımı muhteşem. Ben Wiccan kültürüne ilgiliyimdir zaten. Cadıyım cadı ! :)
    İçerik, okunurluk da güze diyosun madem, tamamdır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi çırpıda okunup bitiyor, ama dediğim gibi cadılar hakkında fazlaca ayrıntı yok :/

      Sil
    2. Olsun olsun. Cadılarla ilgili Erhan Altunay'ın Kadim Cadılık Öğretisi var bak. Araştırma kitabı, belki duymuşsundur ;)

      Sil
    3. aaa hemen bakıcam çok sağoll :)

      Sil
  9. En kısa zamanda okuyacagım. Dikkat cekici :)

    YanıtlaSil
  10. Bu tip kitaplara çok meraklıyım ama önceliğim şu an için kalasıkler :). ayrıca 2. Kitapta kitaptaki ayraç çok hoş bence. İyi okumalar Canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok beğendim ayracınıı :) klasikler de iyi hoş da arada böyle dinlenmelik kitaplar da lazım insana :)

      Sil
  11. Uzun zamandır okumayı planladığım kitaplardan biri ama sanırım bir süre daha bekleyecek listeyi soledim geçen sana baya bekleyen kitap var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beklesin bakalım hem belki devam kitapları çıkar daha bi şanslı olursun okurken :)

      Sil
  12. Cadılar benim için de çok ilgi çekici bir konu :)) Ayrıca kitabın kapak tasarımı çok başarılı.. Her kitapçıya gidişimde gözüme çarpıyor :D

    YanıtlaSil
  13. Kitabı ilk ben görüp bi okuyamadım ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle olur zaten bana da hep :) oku bence seversin :)

      Sil
  14. Poşet!cim ellerine sağlık! Ben de beğenmiştim kitabı senin yorum çok profesyonel arkadaş :)
    post it 'e boğdum kitabı diyorsun ben de hiç yok, nerelere yapıştırdın öyle :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihih teşekkürler fenocumm :* yukardaki alıntılara bi de birkaç taneye daha :)

      Sil
  15. Ilginc bir kitap böyle hikayeleri severim.

    YanıtlaSil
  16. hımm taam okunurmuş o zaman :)

    YanıtlaSil
  17. kapak tasarımı çok güzel :D

    YanıtlaSil
  18. Bende listemin en başına aldım bu kitabı vizelerin hepsi iyi olursa kendime hediye olarak alıcam bakalım 😊

    YanıtlaSil
  19. ben okuyorum muhteşem bir kitap :)

    YanıtlaSil
  20. bu kitabın devamı olacak mı

    YanıtlaSil
  21. baskısı cidden muhteşem, bi de ikinci kitabı çıkmış yeni gördüm almamak için direniyorum :D

    YanıtlaSil
  22. fantastik kitapları severim ama bu kitabı severmiyim bilmiyorum kararsızımm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumazsanız çok şey kaybedersiniz diyemem, fazlaca boş vaktiniz varsa güzel bir hikaye; ama okunacak daha ne kitaplar var değil mi :)

      Sil
  23. Seri sadece iki kitapmı llacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yanıtlayana kadar yeni kitapları çıktı bile :)

      Sil
  24. Karakterleri,kişilikleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini bir tek ben mi 'gölge ve kemik' kitabina benzettim(gölge ve kemik daha önce yayinlanan bir kitap)

    YanıtlaSil

Blog / Site linki içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım: Zuri