YAĞMURLA GELEN MUTLULUK – AMBER L. JOHNSON KİTAP YORUMU

Unknown | 13:47 |

KÜNYE:

Adı: Yağmurla Gelen Mutluluk
Orijinal Adı: Puddle Jumping
Yazar: Amber L. Johnson
Çeviren: Filiz Şakar
Yayınevi: Yabancı Yayınları, 2016


Alıntılar:

-Her şey bir oğlanla başladı. Bir oğlanla başlayıp, bir oğlanla bitti, ama hangi hikaye öyle değildir ki?

-Sanırım bazen gerçekler karşımıza duruyor ama inanmak istemiyoruz. Her şeyi olmasını istediğimiz gibi görüyoruz. Bazen, inkar ederek yaşamayı seçiyoruz.

-Daha fazla filmin gerçek hayattaki gibi olmaması gerçekten utanç verici. Öyle olursa belki biz de büyük beklentilere girmeyiz ve kendi hayatımızdan daha çok zevk alırız.

Ben Ne Düşünüyorum?

Bu kez Yabancı Yayınları’nın baskısıyla, tasarımıyla oldukça dikkat çeken kitabı Yağmurla Gelen Mutluluk’u okudum. Yabancı Yayınları’nın çıkardığı işlere gerçekten hayran olmamak elde değil. Ne kadar inkar etsek de kitabın dışı da bize kitabı aldıran nedenlerden çünkü. Hatta kitaplığımız için aynı kitabın farklı yayınevlerinden çıkmış baskılarından en güzelini seçmek için uğraşabiliyoruz.  Yani ben öyle yapıyorum :D Tabii ki yayınevine ve çevirmene güvenmem şartıyla.

Kitaba dönersek, “Bu bir erkeğe aşık olan kızın gerçek hikayesi. Fazlası yok. Eksiği yok. Ve başka türlü olsun istemezdim.” demiş yazar. Tam olarak böyle işte. Lise çağındaki bir kız ve bir oğlanın aşkını anlatmış kitap. Tüm samimiyetiyle anlatmış. Yazarken adeta o yaşlarını yeniden yaşamış.

Kitaptaki erkek karakter Colton, Asperger sendromlu, yani otizmli bir birey. Kendini tamamen resme vermiş durumda ve o yaşına rağmen şimdiden harika sergiler açmış bile. Kız karakter Lilly, fena halde sakar ama bir o kadar da hayat dolu bir karakter. Colton ne kadar insanlarla iletişimde zorlanıyorsa Lilly de tamamen onun tersi.

Lise çağındaki bir kız için aşık olduğu çocuğun Asperger sendromlu olduğunu öğrenmesi zor oluyor tabii. Tam olarak onunla nasıl iletişim kurması gerektiğini bilmiyor çünkü. Fazlaca açık sözlü ve imalardan, kinayelerden anlamayan bireyler onlar. Bir şey söylemek istiyorsan doğrudan söylemelisin. Ama Lilly vazgeçmiyor ve sevdiği çocuk için çabalıyor. Daha ergenlik çağında, her şeye alınıp gücenebilecek bir kız için gerçekten fazla sabırlı davranıyor. Çünkü Colton’ı olduğu gibi seviyor, ne eksik ne fazla.

Kitabı okurken iki karakterin konuşmalarını sanki kendi çocuğum kız/erkek arkadaş bulmuş gibi izledim :D Öyle sevimlilerdi ki.. Ara ara Colton’ın topluma karışabilmeye yönelik bazı ödevleri oluyor ve öğrendiklerini uyguladığında Lilly’le beraber ben de mutlu oluyordum. Bir de Colton’ın annesi Sheila vardı, Lilly’e o kadar destek oldu ki… Cidden süper ebeveyn denilebilecek bir karakterdi.

Kitapta rahatsız olduğum unsurlara gelirsek; bazı çeviri ve yazım yanlışları arada bir insanın sinirini bozsa da kitap kendi sevimliliğiyle bu açığı kapatıyordu. Bir de daha lise çağındaki çocukların aşkının bu kadar tensellik içermesi benim hoşlanmadığım şeylerden.

Bütün bunların dışında genç yetişkin ya da otizm içerikli kitapları sevenlere önerebileceğim sıcacık, “bir gün çocuğunuzun yaşamasını isteyeceğiniz türden” bir hikayeydi. Serinin devamını sabırsızlıkla bekleyeceğim :)

Puanlama:

-Kapak Tasarımı: 5/5 (%5)
Müthiş!              

-İsim – Kitap Uyumu: 4/5 (%5)
Orijinal ismi tam karşılamasa da kitaba uygun bir isim :)

-Özgün Konu – Özgün Anlatım: 4/5 (%30)
Yani işte lise çağında bir aşk hikayesi. Ne kadar özgün olabilirse o kadar özgün :)

-Yazarın Dili:  5/5 (%30)
Oldukça sadeydi. Zaten 17-18 yaşlarında bir kızın ağzından anlattığı için başka türlüsü beklenemezdi, akıcıydı.

-Kitabın Dünyası: 4/5 (%30)
Dediğim gibi çok sevimli çok içten karakterleri vardı ve onlarla üzülüp gülebiliyordunuz. Ama çeviri ve yazım hataları yüzünden biraz puan kıracağım sanırım.

Kitabın Puanı: 4,35 / 5

22 yorum:

  1. Kızın aşık olduğu erkeğin otizmli bir birey olması dikkat çekici. Aslında liseli bir aşk hikayesi olsa da ders verici bir tarafı var sanırım. Listeme ekledim okuyacağım. Belki filme de gelir. :) Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ben de otizm ayrıntısı için okumak istemiştim en çok, umarım seversin :)

      Sil
  2. Vay çok bi duygusal, romantik, sıcak imiş, hissettirdin Poşet!cimm ;) bu tarz kitaplara el atmadım hiç ama bi denesem mi acaba da demeden edemiyorum, ilgimi çekmeye başladı, eee sizden de geçiyor hııımmm :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok şey beklemeden sapsade bi kitap okuma isteğiyle başlarsan hoşça vakit geçirebilirsin fenocumm :) ben sevdim yani karakterler çok tatlıydı :)

      Sil
  3. Bu tür kitapları okumak sahidende çok keyifli olabiliyor. Kitap ilği çekici geldi. Ama nedense bu kitap bana, "aynı yıldızın altında" adlı filmi hatırlattı... Vaktin olursa sende izle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı yıldızın altında merak ettiklerimden ama kitabını okurum belki diye filmini erteliyorum hala :)

      Sil
  4. Kitaplardan alıntı yapmayı bende severim.. Bu puanlama durumu ilgimi çekti bence çok mantıklı yani okumak isteyen biri acaba nasıl bir kitap derse bu yayınları okumalı. Hemen profilimde paylaşmalıyım :D Görüşürüz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler böyle düşünmenize çok sevindimm :) alıntılar olmazsa olmazım :)

      Sil
  5. Kitabın konusu gerçekten de ilgi çekiciymiş. Zaten kapak tasarımını bende çok beğeniyordum :)

    YanıtlaSil
  6. Kitabın fotoğrafını çok güzel çekmişsin özellikle bu ilgimi çekti :) ayrıca resimle de mi ilgileniyorsun ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürlerrr :) maalesef resimle ilgim cin aliden öteye pek geçemedi :D

      Sil
  7. Fotoğrafı bile görünce ne kadar güzel bir kitaba benziyor dedim. Asperger Sendromu ile ilgili ne bulursam okuyorum.Bunu listeme ekledim ama ancak seneye okurum :) Klavyene sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. di mi ben de bu konuda kitap okumaya bayılıyorum. seneye belki ikinci kitap da çıkar hem :)

      Sil
  8. Öne aldım bu kitabı, Sissoylu bitsin başlayacağım hadi bakalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sissoyludan sonra çok hafif gelmesin canısı :D

      Sil
  9. Çok keyifli bir kitaba benziyor canım. Öyle hoş anlatmışsın ki insan hemen alıp okumalıyım diyor çok tskler :)

    YanıtlaSil
  10. tatlım seni mimledim ♥ ♥ :)))

    YanıtlaSil
  11. ''Kitaptaki erkek karakter Colton, Asperger sendromlu, yani otizmli bir birey.'' buraya kadar dikkatimi çekmemişti, şimdi alsam mı diye düşünüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ben de Asperger Sendromu kısmını öğrendikten sonra okumaya karar vermiştim sodacım, pişman değilim :)

      Sil

Blog / Site linki içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım: Zuri