ARTEMİS – ANDY WEIR KİTAP YORUMU

Bi Poşet Kitap | 21:07 |

KÜNYE:

Adı: Artemis

Orijinal Adı: Artemis 

Yazar: Andy Weir

Çeviren: Emre Aygün

Yayınevi: İthaki Yayınları, 2018

Sayfa Sayısı: 339


Alıntılar:

-Arabam söz dinlemeyecek kadar kalın kafalıydı ama ağır şeyleri taşımada üstüne yoktu. O yüzden onun bir erkek olduğuna karar verdim.

–“Müslümanlar insanlara karşı eğilmezler,” dedi Rudy. “Muhammed Peygamber bile kimsenin ona karşı eğilmesine izin vermemiş. Sadece ve sadece Allah’a karşı boyunlarını eğerler. Başka kimseye değil.”


Ben Ne Düşünüyorum?

Bilirsiniz, bir kere dünyayı sarsan harikulade bir roman yazdıktan sonra tekrar aynı ritmi yakalayabilmek ölesiye zordur. İşte Andy Weir tam olarak bunu başarmış ve Marslı’dan sonra çok az bilimkurgudan zevk alabilmiş ben ve benim gibiler için yeni bir kitap daha yazmış. Üstelik bu sefer uzayı Amerikalıların tekelinden de çıkarmış. Kenyalılar, Suudiler, Vietnamlılar vs Artemis’te parası olan herkese yer var! Tabii parası olanların işlerini görecek bir işçi sınıfı da gerekli. İşte ana karakterimiz Jazz Bashara da aydaki Artemis şehrinde yaşayan işçi sınıfından gelen bir kızımız. Tam olarak ayda büyümüş diyebiliriz. Kendisi aslen Suudi ve teslimat işleriyle uğraşıyor. Tabii bu olayın görünen tarafı.

Yine oldukça komik ve heyecanlı bir maceranın içinde buluyoruz kendimizi Artemis’te. Öyle ki bazı kısımlarını resmen heyecanlanıp ayakta okudum. Hani bir oyun oynarken moda girersiniz karakterle beraber zıplar, sağa sola kayarsınız ya, ya da maç izlerken “hadi be oğlum” gibisinden tezahüratlarda bulunur, yerinizde duramazsınız; hah işte tam olarak bu durumu yaşadım okurken.

Yazar, yukarıdaki alıntı gibi yer yer İslamı övücü sözlere de yer vermiş bu kitapta ve islamofobinin böylesine yaygın olduğu günümüzde bu oldukça sevindirici bir ayrıntı.

Marslı’da teknik ayrıntılara yer verilmesi kitaba aşık olanlar kadar yarım bırakan bir okur kitlesine de sebebiyet vermişti. Artemis de aynı derecede teknik ve bana kalırsa iki kitaba da asıl gerçekçiliği ve emek verilmişliği katan tam da bu teknik ayrıntılar.

Kitapla ilgili tek eleştirim şu ki, İthaki resmen kitabı çevirmenin elinden çıktığı gibi basmış izlenimi alıyorsunuz okurken. Ufak ama sık yazım hatalarına, bozuk cümlelere rastlayabiliyorsunuz. Okuma kalitenizi etkileyecek büyüklükte değil belki ama fazla sık. Okuyanlar beni anlayacaktır. Sanırım İthaki de en az bizim kadar heyecanlanmış ve kitabı bir an önce raflara çıkarmak istemiş, benim elimdeki ilk baskı olduğundan bu durumun sonraki baskılarda düzeltileceği kanaatindeyim; çünkü daha önce İthaki’de böyle bir şeye rastladığımı hatırlamıyorum. Evet evet biliyorum kusursuz editörlük yapıldığında kimse çok iyi iş çıkmış demez; ama bu da bu mesleğin laneti işte.

Kısacası Marslı’yı ve Mark Watney’i özleyenlerin bir de Artemis’e ve Jazz Bashara’ya şans vermesini tavsiye ederim :)

Puanlama:

-Kapak Tasarımı: 5/5 (%5)

Efsane! Ve kapak için oylama yapılması da oldukça takdir edilesi..(Benim oyum bu kapağaydı :D )

-İsim – Kitap Uyumu: 5/5 (%5)

Tam puan!

-Özgün Konu – Özgün Anlatım: 5/5 (%30)

Andy Weir dostum! Bence bu adam koruma altına falan alınmalı ve sonsuza kadar böyle harika kitaplar yazmalı!

-Yazarın Dili: 5/5 (%30)

Komik, akıcı, realist ve Muazzam!

-Kitabın Dünyası: 4/5 (%30)

Kitap sizi tamamen etkisi altına alıyor ve kahramanlarla nefes alıp vermeye başlıyorsunuz; fakat baskıdan kaynaklanan ufak hatalar için bir miktar puan kıracağım sanırım.

Kitabın Puanı: 4.7 / 5

43 yorum:

  1. Kitabı öyle anlatmışsın ki hemen okumak istedim :D

    YanıtlaSil
  2. bilmiyodum ilginçmiş olabileer :)

    YanıtlaSil
  3. Ne yazık ki yazarın adını ilk duyuyorum. Kendime kızıyor sana bu bilgi için teşekkür ediyorum 🤣🤣

    YanıtlaSil
  4. Ben bilimkurguyu çok ama çok seviyorum ama bu yazarı böyle çok popülerken okumayı canım hiç çekmedi.Amma merak etmiyor da değilim.Elimde ki klasikleşmiş bilimkurgular bitsin ondan sonra okuyacağım inşllh diyor ve selam ediyorum efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok popüler şeyleri ben de okuyup izleyemiyorum ama Andy Weir ile gönül bağımız eski :D

      Sil
  5. Bitirdikten sonra kahramanlarını özlediğim kitapları seviyorum, kitabınızı listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
  6. Dün on tane falan kitap aldım ben de. :) Çok güzel kitaplar var. Ama çok kötü kitaplar da var. Klişe aşk romanları mesela... Her zaman oluyorlar. Çok satıyorlar. Kaliteli kitaplar bulmak lazım. :) :) Yaşasın okumak! :)

    YanıtlaSil
  7. Ahan diyorum şu kitabı okudu alayım okuyayım, hemen diğeri geliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah şu sıralar durmaksızın okumak istiyorum sadece yine de istediğim kadar okuyamıyorum blog hala geriden geliyor :)

      Sil
  8. İthaki'nin yazım hatalarını gözden kaçırmasına çok şaşırdım, en sevdiğim yayınevlerinden bir tanesidir, hep kaliteli gelmiştir bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hala kaliteli bence :) bir an önce basmak istemiş olabilirler :)

      Sil
  9. Marslı filmini sinemada izlemiş ve bayılmıştım. Teknik terimlerin çokluğu gözümü korkuttuğu için kitabı okumaya hiç yanaşmadım. Sen şimdi böyle yazınca yazarın kitaplarını merak etmedim değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmine bayıldıysan kitabına aşık olmalısın :) filmi biraz sıkmıştı bile beni kitabın efsaneliğinin yanında :) kesinkes önerimdir :)

      Sil
  10. Kitabı aldım ama elimdeki kitap bitmeden başlamak istemiyorum. Heyecanla elimdekini bitirmeye çalışıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de tam olarak öyle yapmıştım zor tuttum kendimi :)

      Sil
  11. Marslı'yı bile okumadım ama bu kitabın iyi olduğunu bugün 2.ye duyuyorum , aklımı çeliyorsunuz :D

    YanıtlaSil
  12. 0Marslıyı'da okumadım ben. Önce ondan başlamalı sanırım. Kütüphanede var mı bakayım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bağlantılı kitaplar değiller çok da fark etmez istediğinizden başlayabilirsiniz. :)

      Sil
  13. Marsliyi sevmistim. Bu da ilginc bir kitaba benziyor 😊

    YanıtlaSil
  14. Marslı'dan ve özellikle The Egg hikayesinden sonra Andy Weir aşkım devam ediyor. Artemis'i hala alamamış olsam da gözüm üzerinde! Okumak için can atıyorum. Sen de beğenmişsin. Ne güzel! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu adam bi harika. sözcükler kifayetsiz kalıyor gerçekten :)

      Sil
  15. Kitap okurken yazım hatalarına ben de çok takılıyorum, dayanamayıp düzeltiyorum bazen :) Konusu çok ilgimi çekti, özellikle Amerikalı'ları ana merkezden uzaklaştırmış olmasıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen sıkılmıştık uzayda dolaşanların sırf Amerikalı olmalarından :)

      Sil
  16. ilkini sevdiysen bunu da seversin bence :) hemen bakıyorum :*

    YanıtlaSil
  17. Merhaba ! :) Kitap blogu etkinliğinden geldim. Çok tatlı bir blogunuz var. Dolaşması çok keyifli. Takipte kalacağım. :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Marslı'yı okumadım ama yazından sonra yazarın iki kitabını da okumak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  19. Bende şu anda günlük ritüelleri okuyorum yorumunu merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef yorumunu giremesem de çok sevdiğim bir başvuru kitabı oldu

      Sil
  20. bir şey sormak istiyorum 2 tane artemis kitabı var kapakları farklı sadece ama biri 20 tl biri 55 tl ne farkları var ucuz olanı okudum ve bayıldım gerçekten mükemmel marslı kadar olmuş

    YanıtlaSil
  21. Oxumaq istədiyim kitablardandır. Yazdıqların 1 az da maraq qatdı ;) Əsas obraz bir qız olması da üstünlükdür mənim üçün :)

    YanıtlaSil

Blog / Site linki içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım: Zuri