KURTULAN KIZLAR – RILEY SAGER KİTAP YORUMU

Bi Poşet Kitap | 18:38 |
KÜNYE:

Adı: Kurtulan Kızlar

Orijinal Adı: Final Girls

Yazar: Riley Sager

Çeviren: Aslıhan Kuzucan

Yayınevi: Yabancı Yayınları, 2018

Sayfa Sayısı: 395


Alıntılar:

- Ancak ben tam tersini yaptım. İnsanları güvenli bir mesafede tuttum. Gerektiğinde onları ittim. Yakınlık, bir kez daha kaybetmeyi göze alamayacağım bir lükstü.


Ben Ne Düşünüyorum?

Bu kitap sizi asla hayal kırıklığına uğratmayacak.

Genellikle bütün kitabı tahmin etmek hiç de zor olmadığından ya da yazarlar tahmin edilemesin diye zorlama sonlar yazdıklarından pek fazla gerilim kitabı okumam; fakat Kurtulan Kızlar benim için ezber bozan bir kitap oldu. Kitapta tansiyon hiç azalmıyor ve sonuna kadar sizi şaşırtmaya devam ediyor. Burada aslında yazarı kutlamak gerektiğini düşünüyorum, çünkü gerilim/suç tipi kitaplar o kadar çok klişeye boğulmuş durumda ki yeni bir şeyler yazmak, yeni bir şeyler söylemek çok güç. Mesela ben de bazen oturup kafamda senaryolar kurarım, sonra “ama yok böyle olursa hiç şaşırtıcı olmaz” diye hafıza çöplüğüme geri gönderirim, bu bakımdan yazarı farklı olmayı başarabildiği için bizzat kutlamak isterdim.

Kurtulan Kızlar, “katliamlardan sağ çıkabilen o tek kız”ları anlatıyor bize. Bize fantastik gelen ve oldukça haber değeri olan bu kişilerin de birer insan olduğu gözetilmeksizin, aynı şeyleri tekrar tekrar hatırlatarak bir çeşit kader gibi o andan başka bir kişi olmasına izin verilmeyen sağ kalanları.

Kitapta, olayları Çam Ev katliamından sağ çıkmış Quincy Carpenter’ın ağzından okuyoruz. O da Lisa ve Samantha gibi bir Kurtulan Kız. Quincy’nin diğer kurtulan kızlardan farkı ise olay gecesine dair hiçbir şey hatırlamıyor oluşu. İnsan zihninin yaşamak için elinden geleni yapışı da diyebiliriz sanırım bu duruma. Okumayı çok sevdiğim ve ayrıca ilgimi çeken bu psikolojik durum daha önce Trendeki Kız’da da karşıma çıkmıştı ve Trendeki Kız bu noktada benim açımdan sınıfta kalmıştı.

Quincy, yaşadıklarının aksine oldukça normal bir yaşam sürmeye çalışıyor. “Quincy’nin Tatlıları” adlı bir blogu var ve zamanının çoğunu bu blog için harcıyor. Fakat bir gün Kurtulan Kızlar’dan biri, Lisa’nın ölümü ve Samantha’nın aniden karşısına çıkmasıyla olaylar bambaşka bir hal alıyor.

Kitapta kendime en yakın bulduğum karakter Jeff’ti sanırım 😄 Ne alaka diyebilirsiniz çünkü bir yan karakter 😄 Jeff’le avukatların durumunun dünyanın her yerinde aynı olduğunu bir kez daha gördüm ve onun insanlara kendini anlatma çabası hoşuma gitti sanırım 😄 “Ne yani bir katili de mi savunacaksın” “avukatlar yalancıdır” gibi klişelere yalnızca bizim maruz kalmadığımızı ve bu tür yorumlara cevabımızın dünyanın her yerinde aynı olduğunu hatırlamak güzeldi 😊

Kitaba dair eleştirebileceğim tek nokta aşırı miktarda kullanılmış Xanax sözcüğüydü. Adeta yeni antidepresan kullanmaya başlamış ve bunu herkese söyleyerek dikkat çekmek isteyen ergen misali gözümüze gözümüze sokulmuştu 😁 Bir süre sonra Xanax kelimesi geçtikçe göz devirmeye başladım okurken 😁

Son olarak, şu sıralar okuyamama durumundaysanız ve elinize aldığınızda bırakamayacağınız tatmin edici bir gerilim kitabı arıyorsanız, Kurtulan Kızlar’a bir şans verebilirsiniz. Öyle ki kitabı bitirdiğimde kapağı kapattım ve sadece şunu dedim:

Vay be!

Puanlama:

-Kapak Tasarımı: 5/5 (%5):

Kapak konusunda Yabancı’nın eline su dökebilecek çok az yayınevi tanıyorum.

-İsim – Kitap Uyumu: 5/5 (%5):

Okurken ismi şu olsa nasıl olurdu, bu olsa nasıl olurdu diye çok düşündüm ve en iyisinin bu olduğuna kanaat getirdim :D

-Özgün Konu – Özgün Anlatım: 5/5 (%30)

Gayet özgün bir anlatımı olduğunu düşünüyorum ve yazarın başka kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum!

-Yazarın Dili: 4/5 (%30)

Üzgünüm Xanax.

-Kitabın Dünyası: 5/5 (%30)

Kitap sizi kesinlikle sarıyor. Elinizden bırakamıyor ve kitapla bir bütün oluyorsunuz.

Kitabın Puanı: 4.7 / 5

20 yorum:

  1. Öneri için teşekkür ederim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Ben gerilim, polisiye, macera gibi kitapları okuyalı baya olmuş. Klasik kitaplara yönelmiştim ama artık bunun biraz dışına mı çıksam diyorum, çünkü beni yoruyorlar yavaş yavaş... Ama hangi kitapla başlasam bilemiyorum, belki Kurtulan Kızlar iyi bir seçim olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aralara gerilim, polisiye serpiştirmek lazım. yoksa bir süre sonra okuma hızı baya düşüyor insanın. (bkz.ben) şu sıralar sadece bu tarz okumak istiyorumm :) Kurtulan Kızlar iyi bir başlangıç olabilir :)

      Sil
  3. heey gerilim hee ve konusu güzelmiş :) zanax çok ünlü evet yaa, ben de bak sade derin kitapta yazmıştım herkes bunu içiyor diye. bak bir de prozac var hep adı geçen bir de unutkanlık için vyvanse var. ilaç kullananları anlamasam daaa işte çok yaygınlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. prozac kullanmışlığım var, yok değil :D kısa süreli mutluluk vaat ediyor hepsi boşuna sinirler gidiyo :/

      Sil
  4. Standart blogger yorumcusu gibiyim ama çok hoş böyle içerikler. Tavsiyeler yerli yerinde, çizgiyi bozmuyoruz; youtube kanalını düşünüyoruz. :)

    YanıtlaSil
  5. o halde itina ile not alıyorum , ezber bozuyorsa okunmalı :D

    YanıtlaSil
  6. Ketçap iş başında :D Gerçekten Yabancının kapakları çok başarılı ama birkaç kitabından dilim yandığı için uzak durduğum bir yayıneviydi. Kurtulan Kızlar da genç yetişkin gerilimi gibi geldiği için pek dikkatimi çekmemişti ama yorumundan sonra bayağı merak etmeye başladım :D Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah aslında şeyy.. nar ekşisi :D keyif alacağını düşünüyorum :)

      Sil
  7. cınsellık barındırıyotmu kıtap

    YanıtlaSil
  8. Diğer yazıda kitabı övdüğünü görünce yorumunu okuyayım dedim hemen, iyi gerilimi hem filmde hem kitapta severim madem sen sevdin ben de notumu alayım 😀.

    YanıtlaSil
  9. Çok merak ettim, not aldım aklıma :)

    YanıtlaSil
  10. Kitabın finali beni de bir hayli şaşırtmıştı. :)

    YanıtlaSil

Blog / Site linki içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım: Zuri